Jde o preventivně-vzdělávací program, jehož cílem je pomoci stmelit kolektiv a vést žáky k osobnostnímu rozvoji a k pozitivnímu přístupu v mezilidských vztazích.
V první části projektového dne se žáci seznámili zajímavou a interaktivní formou s klíčovými životními etapami Jana Amose Komenského. Jeho osobní příběh a zejména jeho schopnost nevzdávat se v těžkých životních situacích je pro dnešní mladé lidi inspirativní. Na příkladu Komenského si žáci vytvořili „timeline“ – časovou osu vlastního života a uvědomili si, že minusy, které nás už v životě potkaly, můžeme přetvořit v plusy, nevzdávat se překonávat překážky a nacházet naději za všech okolností. Žáci si zahráli labyrint a dozvěděli se o Komenského celoživotní touze po nápravě lidstva v oblastech rodina, vzdělanost, vláda, víra, podnikavost, umění a média (tedy v oblastech aktuálních i pro dnešní mladou generaci). Pochopili, že náprava není možná bez proměny jednotlivce.
V druhé části se žáci s lektorkami zaměřili na nápravu v oblasti rodiny, především na možnosti zlepšení blízkých vztahů a komunikaci s druhými pomocí metody známé jako „Pět jazyků lásky“. Pro mnohé z nich tato část byla nejpřínosnější a nejzajímavější. Součástí projektového dne byla také výzva k Projektu proměny, se kterým se žáci – celý kolektiv, skupinka nebo jednotlivci mohou přihlásit do instagramové soutěže.
Více informací na: https://komensky2020.cz/
Na konci projektového dne byli žáci osloveni, aby anonymně odpověděli na tyto otázky:
Uvádíme pár odpovědí žáků 1.A.
Ⓒ 2021 Obchodní akademie, Český Těšín, p.o. | oact.cz